به وب سایت فروشگاه پمپ آب خوش آمدید
دانستنی

پمپ آب بنزینی چیست؟

پمپ آب بنزینی چیست؟

تا به حال با کاهش فشار آب مواجه شده‌اید؟ آیا می‌دانید در این مواقع چه باید کرد؟ پمپ‌ آب، یکی از راحت‌ترین روش‌هایی است که امروزه برای انتقال مایعات و سیالات – به منظور افزایش فشار و جریان مایع – استفاده می‌شود. پمپ‌های آب، در اندازه‌ها، رنگ‌ها، طرح‌ها و با آلیاژهای متفاوتی تولید می‌شوند که کاربردهای متفاوتی دارند. اما یکی از مهم‌ترین تقسیم‌بندی‌هایی که در زمینه پمپ‌های آبرسانی انجام می‌شود، تقسیم‌بندی پمپ‌های آب به دو نوع بنزینی و دیزلی است. ما در اینجا شما را با پمپ‌ آب بنزینی آشنا می‌کنیم.

کاربرد پمپ آب بنزینی چیست؟

پمپ‌های آب بنزینی یکی از انواع پمپ‌های آب هستند. وظیفه‌ی انتقال آب و افزایش فشار و جریان آب بر عهده‌ی آنان است. این پمپ‌ها در مکان‌هایی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند که دسترسی به برق امکان‌پذیر نیست.
اما کاربری اصلی این پمپ‌ها در استخر‌ها ، چاه‌ها و مخازن آب است. با این‌حال این پمپ‌ها جزو پمپ‌هایی هستند که در ماموریت‌های آتش نشانی نیز به کمک آتش نشان‌ها می‌آیند. چنانچه در پارکینگ‌ها یا انباری‌ها نیز نیاز به جمع‌آوری آب احساس شود، این پمپ‌ آب بنزینی است که به کمک می‌آید. کشاورزان نیز می‌توانند در زمین‌های کشاورزی خود که دسترسی به برق ندارند از این پمپ های آبرسانی بهره ببرند.

پمپ آب بنزینی

مزایای استفاده از پمپ آب بنزین سوز

آنچه در وهله‌ی اول در مورد پمپ‌ آب بنزینی به چشم می‌آید، قابلیت حمل و نقل آسان این پمپ‌ها است. در طراحی پمپ آب بنزینی، از یک قاب بسیار محکم در اطراف پمپ استفاده شده که می‌تواند مانع از ضربه دیدن دستگاه پمپ آب بنزینی شود.

با این حال که تنوع پمپ‌ آب بنزینی بیشتر از مشابه‌های دیزلی خود است. اما پمپ‌های بنزینی در مقایسه با پمپ‌های دیزلی از قیمت کم‌تری برخوردار بوده و مقرون به صرفه‌تر هستند. علاوه بر همه‌ی مزایایی که ذکر شد، کم مصرف بودن این پمپ نیز از حسن‌های استفاده از این دستگاه‌ها محسوب می‌شود.
پمپ‌های آب بنزینی در هر آب و هوایی با شما همراهی می‌کنند و سرما یا گرما در روند کار آن‌ها تاثیری ندارد. همچنین صدای پمپ آب بنزینی بسیار کمتر است.

معایب استفاده از پمپ آب بنزینی

در کنار همه‌ی مزایایی که در مورد این دستگاه‌ها ذکر کردیم اما دو عیب بزرگ را نیز نباید از یاد ببرید. از آنجا که این دستگاه‌ها با بنزین کار می‌کنند، به سادگی شعله ور می‌شوند و قابلیت اشتعال جزو معایب آنها ات. علاوه بر آن، این که پمپ‌ آب بنزینی عمر کوتاه‌تری نسبت به پمپ آب دیزلی دارد.

پمپ آب بنزینی چگونه کار می‌کنند؟

موتور پمپ‌های آب از دو بخش موتور و پمپ تشکیل می‌شوند که توسط یک شاسی به یکدیگر متصل می‌شوند. این کار از آن جهت انجام می‌شود که به شما کمک می‌کند این پمپ‌ها را راحت‌تر حمل و نقل کنید. در موتور پمپ‌های آب بنزینی، با کمک شمع‌های تعبیه شده و با استفاده از جریان‌های الکتریکی احتراق رخ می‌دهد و بنزین سوخته و دستگاه را به کار می‌اندازد. به دلیل استفاده از شمع باید شمع‌ها به صورت دوره‌ای تعویض شوند. در نتیجه بسته به نیاز و شرایط و کاربری هر پمپ، می توان از انواع مختلف آن استفاده نمود.​

 

 

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برند:
لیست علاقه مندی ها 0