به وب سایت فروشگاه پمپ آب خوش آمدید
دانستنی

راهنمای انتخاب پمپ آب

راهنمای انتخاب پمپ آب

به طور کلی می‌توان گفت در مواقعی که نیاز به تقویت فشار آب باشد، بحث تهیه پمپ آب و منابع تحت فشار نیز مطرح می‌شود. از طرف دیگر و با وجود انواع متعدد پمپ‌های آبرسانی و منابع تحت فشار در بازار، انتخاب دستگاه مناسب و خریداری کردن آن، کاری دشوار به شمار می‌رود.

چرا که مدل‌های مختلف این سیستم‌ها، کارایی و عملکرد متفاوتی دارند و یا به عبارت بهتر کشش و آبرسانی آن‌ها با یکدیگر دارای تفاوت‌هایی است. در این مقاله قصد داریم به معرفی چند مدل از پمپ‌های آبرسانی و منابع تحت فشار بپردازیم و خصوصیات عمده آن‌ها را مطرح نماییم تا انتخاب و خرید این ابزار، آسان‌تر گردد.

چرا پمپ آب جتی؟

یکی از انواع پمپ‌های آبرسانی که مورد استفاده افراد مختلف قرار می‌گیرد. کاربردهای متعددی نیز دارد پمپ جتی است. به این نوع از الکتروپمپ ها به دلیل طراحی ظاهری آن، پمپ آب موشکی نیز گفته می‌شود. پمپ آب جتی این قابلیت را دارد که آب را با فشاری بالا پمپاژ کند. و میزان ارتفاع آب نیز در این پمپ، بسیار زیاد است.

به عنوان مثال می‌توان گفت پمپ آب جتی، اگر از نوع یک اسب آن باشد. این توانایی را دارد که تا 3 متر مکعب بر ساعت، آب را تا ارتفاع 52 متر پمپاژ کند. از طرف دیگر هم‌چنین پمپ‌های جتی، مقداری نیروی مکش تولید می‌کنند. که همین ویژگی آن‌ها سبب می‌شود تا برای ساخت دیگ‌های بخار از آن‌ها استفاده شود و هم‌چنین بتوان آن‌ها را بر روی مخازن نصب نمود.

پمپ آب جتی، نوعی پمپ سانتریفیوژی است. از پرمصرف‌ترین انواع پمپ‌های آب به شمار می‌رود. پمپ آب جتی را می‌توان برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار داد. از جمله از این الکتروپمپ می‌توان در زمینه‌های صنعتی، خانگی، تقویت فشار آب، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و… استفاده کرد.

پمپ آب جتی

چرا پمپ آب طبقاتی؟

الکتروپمپ سانتریفیوژ طبقاتی عنوان نوعی از پمپ‌های آب است. در آن، سیال از طریق پروانه‌های چند گانه که در طبقات بالایی هم، واقع شده‌اند جابجا می‌شود. پمپ‌های طبقاتی به نام پمپ‌های چند طبقه نیز نامیده می‌شوند. به آن‌ها پمپ‌های چند پروانه و فشار قوی نیز گفته می‌شود. الکترپمپ طبقاتی به طور معمول از یک محور واحد به وجود آمده است. محور اصلی الکتروپمپ، پروانه‌ها و یا دیفیوزها را در یک محور قرار داده است.

این نوع از پمپ‌های آبرسانی، دارای چند نوع هستند. به صورت‌های پمپ طبقاتی عمودی و پمپ طبقاتی افقی ساخته و عرضه می‌شوند. پمپ طبقاتی عمودی که به نام پمپ آب ایستاده نیز معروف شده است حجم کمی دارد و کاربردهای آن بیشتر از نوع افقی این پمپ‌ها است. از پمپ آب طبقاتی افقی به طور معمول در مکان‌هایی استفاده می‌شود که محدودیت در ارتفاع دارند.

این نوع از پمپ‌های آبرسانی، فشار بسیار خوبی ایجاد می‌کنند و از طرف دیگر، جای کمی نیز اشغال می‌نمایند. الکتروپمپ طبقاتی در صنایعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که نیاز به فشار بالا برای عبور و جابجایی سیال به ویژه آب وجود دارد. از جمله صنایعی که می‌توان از پمپ آب طبقاتی در آن‌ها استفاده کرد. می‌توان صنایع آب شیرین کن صنعتی، صنایع آب تصفیه کن، تغذیه دیگ بخار، آب و فاضلاب، برج‌های مسکونی و… را نام برد.

منبع تحت فشار

چرا منبع تحت فشار؟

منبع تحت فشار که به آن مخزن تحت فشار نیز گفته می‌شود. با ذخیره سازی مناسب آب و با فشار مناسب، می‌تواند نیاز به روشن شدن و یا خاموش شدن مکرر پمپ آب را کاهش دهد. بنابراین می‌توان گفت هر چه حجم این منبع بیشتر باشد تعداد دفعات روشن و خاموش شدن پمپ آب نیز کاهش پیدا می‌کند.

علاوه بر این، به کارگیری منبع تحت فشار مزایای دیگری را نیز به دنبال خواهد داشت. از جمله مزایای استفاده از این سیستم‌های آبرسانی می‌توان به این عامل اشاره کرد. به کارگیری این دستگاه موجب می‌شود که هزینه و مصرف برق ساختمان مورد نظر شما، کاهش قابل توجهی پیدا کند. از طرف دیگر و از مزیت‌های ویژه منبع تحت فشار می‌توان به کاهش یافتن استهلاک پمپ‌های آبرسانی اشاره کرد. هم‌چنین کاربرد مخرن تحت فشار، موجب می‌شود تا شبکه آبرسانی ساختمان، آسیب بسیار کم‌تری ببیند چراکه با کاربرد این منابع، ضربات مکانیکی ناشی از روشن و خاموش شدن الکتروپمپ، مهار می‌شود.

لازم به ذکر است که این منابع تحت فشار آب، با توجه به حجم خود می‌توانند همیشه مقداری آب را با فشاری تنظیم شده در خود ذخیره و نگه داری نمایند تا با هر بار باز و بسته شدن شیر آب ساختمان، لازم نباشد تا پمپ آب، روشن و خاموش شود. بنابر این عامل می‌توان این طور نتیجه گرفت که هر چه حجم منبع تحت فشار یک ساختمان بیشتر باشد به پمپ آب نیز فشار کم‌تری وارد خواهد گشت.

منابع تحت فشار خود دارای سه نوع هستند. این منابع عبارتند از: منبع تحت فشار گالوانیزه، منبع تحت فشار دیافراگمی و یا تیوبی و تانک‌های تحت فشار کیسه‌ای و یا منابع تحت فشار. هر یک از این سه نوع منبع تحت فشار دارای خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فرد هستند و کاربردهای خاصی نیز دارند.

 

 

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برند:
لیست علاقه مندی ها 0